Jorma Kekäläinen, 63

Yrittäjä, Lehmo

Olen 63-vuotias perheellinen yrittäjä Lehmosta. Vihreiden ehdokkaaksi minut sai halu vaikuttaa Kontiolahden säilymiseen viihtyisänä ja vetovoimaisena kuntana, jossa yrityksillä olisi mahdollisimman hyvät toimintaedellytykset.

Pienyrittäjänä haluan olla omalta osaltani luomassa mahdollisuuksia yrittäjiksi aikoville nuorille. Myös nuorten työllistymiseen oman kunnan alueella haluan mahdollisuuksieni mukaan vaikuttaa. Olen nähnyt kuinka vaikeaa nuoren on saada se ensimmäinen työpaikka. Ilokseni olen huomannut Kontiolahden kunnan ja paikallisten yrittäjien hyvän yhteistyön nuorten työllistämiseksi, tälle iso peukku!

Tykkään liikkua luonnossa metsästämässä, kalastamassa , marjastamassa, sienestämässä ja ihan muuten vaan. Mielestäni on suuri etuoikeus, että meillä on puhdasta luontoa harrastaa luonnossa liikkumista. Niinpä haluankin, että luontomme säilyy monimuotoisena ja puhtaana lapsillemme ja lapsenlapsillemme. Heillä tulisi olla samat edellytykset hyvään ja puhtaaseen elämään kuin meilläkin.