Kimmo Perkkiö, 43

Tuottaja, Lehmo.

Olen ehdolla Kontiolahden Vihreiden riveissä tulevissa kunnallisvaaleissa. Täältä löytyy osviittaa minkälainen mies on tarjolla ja millaiselta arvopohjalta ponnistan.

“Kohti vaihtoehtoisen totuuden jälkeistä aikaa”

Minä

Olen 43-vuotias, vuonna 1973 syntynyt kahden lapsen isä Lehmosta. Olen koulutukseltani Bachelor of Arts mediatuotannosta Northumbrian yliopistosta Englannista, pääaineenani animaatio. Olen tiedonjanoinen tekijätyyppi ja haen ratkaisuja ongelmiin, en ongelmia ratkaisuihin.

Olen äänen ammattilainen ja tällä hetkellä minulla on kaksi osakeyhtiötä joiden kautta teemme ääniä elokuviin ja musiikkia Suomen eturivin artistien kanssa studiollamme Lehmossa. Olen luotsannut firmani toimialallaan yli kahden rakennemuutoksen ja toiminut siinä rinnalla useamman vuoden myös opetus- ja asiantuntijatehtävissä ammattikorkeakoulussa sekä toisella asteella. Kokemusta osakeyhtiöiden pyörittämisestä on kertynyt kohta 20 vuotta. Olen ollut useiden EU/Tekes- ja ELY-hankkeiden ohjausryhmissä, ja toteuttanut niitä itse omien firmojeni kautta. Olen ollut Kontiolahden yrittäjien hallituksessa vuodesta 2013, ja 2017 alusta myös Kontiolahden Vihreiden hallituksessa.

Vuosien varrella olen harrastanut vähän kaikkea kalastuksesta skeittaamiseen ja luovana persoonana musiikkiharrastuksen kautta löytyi myös ammattini. Mikähän lie kun hiihtokin on alkanut nykyään maistua? Hiukan huolestuttaa mutta eiköhän tuostakin jotenkin selviä. Olen myös hyvän, huonon ja mustan huumorin ystävä. Vapaa-aikani vietän muksujeni kanssa. Se aika, kun he ovat pieniä, on vain liian lyhyt hukattavaksi, ja suhde jälkikasvuun tulevaisuudessa luodaan nyt tai ei koskaan.

Miksi Vihreät?

Vihreät ovat olleet johdonmukaisia ja oikeudenmukaisia politiikassaan. Vihreiden tavoite on luoda hyvinvointia kaikille. Vapaus, tasa-arvo ja avoimuus ovat olennainen osa Vihreiden toimintaa. Perhe, koulutus ja ympäristö ovat Vihreiden keskeisiä arvoja. Oikeudenmukaisuus ohjaa Vihreiden tavoitteita. Mielestäni nämä eivät ole yhtään hassumpia periaatteita ja verrattuna muihin puolueisiin Vihreät ovat selkeästi pienin paha.

En ole mikään perus-suomalainen. Sellaista stereotyyppiä kun ei edes ole. Olemme kaikki osallisia erilaisissa vähemmistöissä ja historiallisesti olemme kotoisin hyvinkin eriluonteisista heimoista. Maailman mittakaavassa olemme kansana hyvin pieni vähemmistö. Tästäkin syystä meidän tulisi puolustaa vähemmistöjen oikeuksia, sillä näin puolustamme myös itseämme ja oikeuksiamme kansakuntana.

Miksi juuri minut kannattaisi valita kunnanvaltuustoon?

Olen pohjattoman tiedonjanoinen tekijätyyppi, jota viimeaikainen maailman meno on alkanut huolestuttamaan siinä määrin, että päätin laittaa itseni likoon paremman tulevaisuuden puolesta. Minulla on osaamista ELY ja Tekes hankkeiden suunnittelusta ja toteutuksesta julkishallinnollisissa organisaatioissa ja omissa osakeyhtiöissäni. Pyrin mukaan politiikan ulkopuolelta, joten minulta löytyy paljon tuoreita ajatuksia, ideoita, ja ennen kaikkea uusia ratkaisuja. Minulla ei ole sidonnaisuuksia, jotka voisivat vaikuttaa työskentelyyni.

Jos haluat siirtyä kohti “vaihtoehtoisen totuuden jälkeistä aikaa” niin ääni tähän suuntaan on oiva ratkaisu sitä kohti.

Asiat, joita haluan edistää tulevalla vaalikaudella

Varhaiskasvatus ja koulutus

Kaikille ilmaiseksi tasa-arvoiset lähtökohdat elämään. Muksujeni kautta olen ollut myös hyvin vaikuttunut varhaiskasvatuksen tasosta, ja siitä kuinka hienot edellytykset se antaa kaikille lapsille pärjätä tulevaisuudessa. Tästä ei tulisi tinkiä tippaakaan. Tällaiset lyhytnäköiset säästökohteet tulevat tulevaisuudessa maksamaan monikertaisesti.

Yrittäjyys

Mikro ja pk-yritysten elinvoimaa on tuettava, jotta kunnassa säilyisivät keskeiset palvelut ja kunta erottuisi vetovoimaisena niin sen asukkaille kuin matkailijoille. Yritysten hyvät toimintaedellytykset antavat myös monipuolisempia ja valoisampia tulevaisuudennäkymiä nuorille.

Työkokeilukuviot

Keinoja laittomasta ja hyödyttömästä kyykyttämisestä aidosti työllistäviin ratkaisuihin. Porkkanaa kepin sijaan.

Uusiutuvan energian käytännön ratkaisut

Säästöjä, työtä, hyvinvointia ja imagoetuja. Uusiutuva energia yhdessä uuden teknologian kanssa on tulevaisuutta. Nyt on vain kysymys hyödytäänkö siitä kehityksen kärjessä vai maksellaanko vain laskuja jälkijunassa.

Lähi- ja luomuruoka, hankinnat sekä palvelut

Kunnan hankintojen painoarvo pois pelkästä hintalapusta kohti järkevämpiä ja kunnalle kokonaistaloudelllisesti hyödyllisempiä hankintoja. Luomukammoiset voivat korvata tuon pelätyn luomu-sanan vaikka sanoilla puhdas, terveellinen tai myrkytön, jos se auttaa pahimman kammon yli.

Kotisivun osoite: http://www.sfsound.fi

Facebook-profiilin osoite: https://www.facebook.com/kimmoperkkio2017/